Katarzyna Pielak - dyrektor szkoły
W mojej pracy zwracam szczególną uwagę na rozbudzanie w dzieciach empatii. Staram się uwrażliwiać moich uczniów na potrzeby drugiego człowieka i uczyć dostrzegania dobra, które otrzymują od innych ludzi.
ks. Sebastian Sobkowiak MSF - wicedyrektor szkoły, prefekt
Jestem wdzięczny Panu Bogu, że powołał mnie do tak niezwykłego zadania, jak bycie księdzem i misjonarzem. Tak jak zaskoczył mnie powołaniem, tak samo zaskakuje mnie codziennie wyzwaniami, które przede mną stawia. Święta Rodzina to nasz - jako jej misjonarzy - wzór życia. Otwartość, gościnność, troska, pracowitość, pobożność, odpowiedzialność za siebie nawzajem - to ideały, za którymi chcę iść i zachwycać nimi innych.
Magdalena Brzezińska - psycholog
Jestem psychologiem, absolwentką Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Od 28 lat pracuję w Oświacie, z tego 24 lata w SSP nr 96 im. św. Rodziny w Otwocku -Świdrze. Od roku 2008 mam tytuł nauczyciela dyplomowanego. Szkołę św. Rodziny współtworzyłam w roku 1995 wraz z grupą Rodziców i Księży MSF. Moja córka jest absolwentką naszej szkoły. Od 29 lat pracuję w Służbie Zdrowia a jako psycholog kliniczny - założyciel i kierownik Oddziału Dziennego Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Szpitala w Józefowie przez 18 lat.
Anna Tarasiuk - terapeuta pedagogiczny
Jestem pedagogiem-terapeutą, absolwentką Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie, Akademii Pedagogiki Specjalnej w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, Instytutu Badań Edukacyjnych w zakresie terapii pedagogicznej w Warszawie oraz oligofrenopedagogiki WSGE w Józefowie. Od wielu lat należę do Polskiego Towarzystwa Dyslekcji. Nieustannie doskonalę swój warsztat pracy i na bieżąco śledzę osiągnięcia specjalistów w dziedzinie pomocy dziecku ze specyficznymi potrzebami.
Lucyna Rozumek - logopeda
Lubię spotykać ludzi, lubię ich słuchać, poznawać. Od zawsze chciałam zostać logopedą, kimś, kto może pomagać innym w tym co dla nich ważne - w wyrażaniu swoich myśli, pragnień - siebie. Praca z dziećmi to fantastyczne doświadczenie - to ciagłe uczenie się ICH świata - ich radości, spontaniczności, patrzenia na rzeczywistość, ale i spotkanie z ich ograniczeniami - z których wspólnie staramy się wychodzić.
Marta Sierpińska - rewalidacja
Jestem absolwentką Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Terapii pedagogicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe takie jak: Oligofrenopedagogikę - Wyższa Szkoła Ateneum w Gdańsku, Pomagisterskie Studium Logopedyczne - Uniwersytet SWPS w Warszawie, Neurologopedię - Uczelnia Łazarskiego w Warszawie (w trakcie).
Jadwiga Sawionek - nauczyciel wspomagający
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Marta Andrzejewska - psycholog
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Edyta Kasprzak-Jałocha - zerówka
Uczę dzieci samodzielności, uporządkowania, samodzielnego rozwiązywania problemów, podejmowania wyzwań. Staram się pokazać czym różni się twórczość od odtwórczości. Bardzo lubię pracę z dziećmi i nie wyobrażam sobie innego zajęcia.
Ewa Chodubska - klasa 1a
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Katarzyna Zagórska - klasa 1b
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Ewa Żelazko - klasa 3
Zajmuję się edukacją wczesnoszkolną. Moim zadaniem jest przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie. Wiem, że nauka w przyjaznym środowisku, sprzyja nabywaniu wiadomości i umiejętności, które moi uczniowie wykorzystują po ukończeniu szkoły. Staram się, aby moje działania miały charakter zindywidualizowany, odpowiadający na potrzeby i możliwości każdego ucznia. Uważam, że najważniejsze w kontakcie z dziećmi jest odwoływanie się do wartości uniwersalnych, które będą im towarzyszyć przez całe życie.
Joanna Mankiewicz - klasa 2
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Kinga Pielak - j. angielski, hiszpański, francuski
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Anna Bielicka - j. niemiecki
Jestem nauczycielką języka niemieckiego. Opowiadając o słowach staram się zaciekawiać. Na moich lekcjach oprócz nauki kompetencji językowych wspieram inne, ważne umiejętności ucznia: samodzieność, odwagę do podejmowania decyzji czy wyrażania własnego zdania. Korzystam z narzędzi TIK ale też z własnego doświadczenia, aby uczyć otwartości na świat.
Anna Czarnecka - j. polski
Uczę języka polskiego. To z jednej strony zadanie łatwe, bo przecież moi uczniowie w tym języku od zawsze wzrastają, wyrażają siebie i opisują swój świat. Z drugiej strony – trudne, bo wymaga refleksji nad czymś, co wydaje się oczywiste. Wymaga pokory wobec tradycji, filozofii, historii minionych pokoleń, trudu interpretacji i precyzji wypowiedzi. Chciałabym, by moi uczniowie swobodnie posługiwali się kodem kultury. By rozumieli język sztuki, odczytywali znaczenia, sensy ukryte w słowach i obrazach. By odważnie tworzyli swoje małe literackie światy, wyrażając siebie poprzez sztukę. By, doceniając tradycję, znając korzenie naszej kultury, byli odporni na manipulację, pseudosztukę i pseudowartości. By potrafili wypowiadać się pięknie i precyzyjnie. By znali wartość i siłę Słowa. Więc uczę języka polskiego. Od prawie 25 lat. I nigdy mi się to nie znudzi.
Ewa Hasiuk - biologia, chemia
Człowiek bez przyrody nie jest w stanie istnieć, a przyroda bez człowieka miała się bardzo dobrze i doskonale sobie radzi. Uczę dzieci aby zaprzyjaźniły się i poznawały przyrodę i chemię, a także aby ceniły i żyły z nią w harmonii.
Monika Królak - technika
W pracy z dziećmi najwięcej satysfakcji daje mi to, gdy mogę im pomóc odkryć, to w czym są najlepsze… gdy nauczę ich uczyć się samemu, by mogli przez całe życie poszerzac swą wiedzę i rozbudzać pasje, czy to w przyszłej pracy zawodowej, czy też po prostu w hobby. Gdy odkrywają jaką frajdą jest być twórcą, a nie tylko odtwórcą cudzych pomysłów … czy to rysują, tworząc animacje, filmy czy programy. Mam nadzieję, że wkrótce nasza wiedza teoretyczna (programowanie), spotka się z praktyką i po raz pierwszy “pomożemy” robotom wykonać pierwszy krok w przyszłość.
Igor Szymański - WF
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Justyna Mazurek - j. angielski
W nauczaniu języka angielskiego staram się stosować różnorodne formy aktywizujące tak, aby były one intrygujące, zrozumiałe, entuzjastyczne i trwale zapadały w pamięć. Bardzo doceniam powstający na lekcji kontekst sytuacyjny i staram się odpowiednio go wykorzystać do tego, aby uczniowie mieli możliwość rzeczywistego użycia języka. Ogromną satysfakcją dla mnie jest to, gdy moi uczniowie obok zdobywanych umiejętności językowych czerpią radość i zadowolenie.
Grzegorz Ognicha - WF
Jestem nauczycielem wychowania fizycznego od 1994 r. Skupiam się na nawiązaniu współpracy z uczniami, wypracowaniu wzajemnego zaufania. Dla mnie jest to najważniejszy, wymagający wielu umiejętności ale zarazem najciekawszy aspekt tego wymagającego zawodu. Uczymy się świadomie określać potrzeby, wyznaczać cele, co skutecznie wdraża do samodzielności i odpowiedzialności. W trakcie zajęć wspólnie doświadczamy wielkich możliwości naszej ludzkiej psychofizyczności ale i wynikających z niej ograniczeń. Aby było to możliwe na początek wystarczy aby “chciało się chcieć”.
Krzysztof Rzążewski - fizyka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Piotr Skóra - geografia
Już prawie od 25 lat pracuję w szkole, ucząc historii i geografii. Zależy mi przede wszystkim, aby nauczyć dzieci myślenia i samodzielnego wyciągania wniosków. Lubię robić rzeczy, które zarówno mnie jak i moim ucznion sprawiają przyjemność. Interesuję się sportem - chodzę po górach i gram w siatkówkę, dlatego uczę współpracy oraz zdrowej, sportowej rywalizacji. Stawiam na zaangażowanie uczniów. Cieszę się, gdy się ze mną nie zgadzają i logicznie potrafią uzasadnić swoje zdanie. Tak jest ciekawiej.
Agnieszka Sołtysik - muzyka
Muzyka jest sztuką, z którą stykamy się przez całe życie. Głównym celem przedmiotu szkolnego jest właśnie przygotowanie przyszłego uczestnika życia kulturalnego – melomana, amatora chórzysty, czy grającego w miejscowej orkiestrze, ale również śpiewającego w domu z rodziną, słuchającego radia, tańczącego na zabawach. Dla mnie – nauczyciela tego wyjątkowego przedmiotu, najważniejsze jest stworzenie uczniom różnych okazji do wspólnego przeżywania muzyki (co pozwala na jej rozumienie i wyrażanie), czyli zespołowego muzykowania podczas śpiewu, gry na instrumentach, ruchu przy muzyce, świadomego słuchania muzyki, podejmowania zadań twórczych, ale i poznawania języka tej dziedziny sztuki.
Agnieszka Szczypińska - historia, WOS
Uczę historii i wiedzy o społeczeństwie. Jako nauczyciel chcę zaszczepić w młodych ludziach miłość do ojczyzny, pokazuję historię przez pryzmat zwykłych ludzi, nie tylko ważnych postaci. Ważne postacie kierowały ludźmi, ale to zaangażowanie zwykłych ludzi, ich siła woli, zmagania z codziennością poruszają serca młodych. Chętnie słuchają o przodkach, a także sami opowiadają o swoich dziadkach czy wujkach. W pracy korzystam z lekcji muzealnych. Wykorzystuję narzędzia TIK: prezentacje multimedialne, filmy dokumentalne, piosenki historyczne i wspóczesne oraz krzyżówki i rebusy do pracy w grupach. Stosuję też indywidualizację w podejściu do dziecka. Lubię książki, kino i teatr.
Joanna Czermińska - plastyka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Andrzej Urbański - matematyka
Jako nauczyciel matematyki podczas pracy na lekcji staram się nauczyć uczniów samodzielnego myślenia, otworzyć ich umysły na rozwiązywanie problemów i oczywiście …przekonać, że matematyka jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia i królową nauk. Aby osiągnąć ten cel stosuję elementy humoru podczas zajęć, mając świadomość, że swobodniejsza atmosfera oparta na akceptacji i życzliwości sprawia, że moi uczniowie nie są spięci ani przerażeni możliwością popełnienia błędu, co sprzyja kreatywnemu myśleniu. Poza tym jestem przekonany, że jeśli współpracy towarzyszy zaufanie i brak lęku, efekty są zdecydowanie lepsze. Nie unikam pracy w grupach, która niesie ze sobą kształcenie umiejętności organizacji pracy i współdziałania w zespole. Szczególnie istotna jest jednak indywidualna praca uczniów, którzy zawsze mogą liczyć na moje wsparcie.
Bożena Wójcik - j. angielski
W naszej szkole uczę języka angielskiego. W mojej pracy staram się kierować życzliwością i szacunkiem do każdego ucznia. Jestem bowiem przekonana, że sympatia i empatyczne podejście sprawiają, że wspólna praca jest znacznie bardziej efektywna. Jeśli atmosfera podczas zajęć oparta jest na zaufaniu, uczniowie chętniej angażują się w proces zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności językowych. Ponadto wierzę, że każdy ma prawo do popełniania błędów, ale powinien starać się je naprawiać. Chętnie zatem pozwalam na poprawę kartkówek, prac i sprawdzianów, bo przecież „Ćwiczenie czyni mistrza”… Lubię mobilizować uczniów do rozwijania zainteresowań językowych, obserwacji własnego rozwoju. Kocham swój zawód i praca z młodzieżą nieodmiennie sprawia mi przyjemność. Jestem przekonana, że ja także wiele uczę się od moich uczniów. Dzięki nim nie przestaje mnie zachwycać piękno otaczającego nas świata.
Emilia Wyszomirska - j. angielski
Absolwentka Filologii Germańskiej Uniwersytetu Warszawskiego w 2000 roku i świeża absolwentka Studiów Podyplomowych dla nauczycieli w zakresie nauczania drugiego przedmiotu: przygotowanie do nauczania języka angielskiego w specjalności nauczycielskiej w UKKJNA Uniwersytetu Warszawskiego (styczeń 2019). Ja po prostu lubię uczyć. Cudowne jest widzieć, jak taki piękny, mały pączuszek przemienia się w kwiat, który po kilku latach rozkwita mieniąc się feerią barw. I uwielbiam przebywać z dzieciakami – patrzeć się ich oczami na świat. Nie lubię, jak moi uczniowie nudzą się na moich lekcjach – wtedy ja się też nudzę … Gry i zabawy ruchowe doskonale ćwiczą liczebniki, koniugację czasownika, ten „der, die, das”. Gry planszowe zrobione samodzielnie przez uczniów wspierają ich czasami zawodną pamięć tuż przed pracą klasową … Drama – pomaga np. zapamiętać straszną odmianę przymiotnika … Kalambury, Zip-Zap, głuchy telefon, Quizlet … I piosenki – to chyba najlepsza metoda poszerzania słownictwa.
Małgorzata Zagórska - j. polski
Moją pasją jest moja Rodzina. Lubię, gdy się spotykamy w gronie rodzinnym i rozmawiamy, rozmawiamy … Pracuję w szkole, bo lubię Dzieci. Z Nimi też lubię rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać, a jeszcze bardziej słuchać, słuchać, słuchać. Bo to pozwala mi poznawać moich Uczniów. A TO najbardziej sobie cenię w mojej pracy- poznać Dzieci i Młodzież, zrozumieć ICH świat. Cieszy mnie, gdy moi Uczniowie się śmieją i gdy przybiegają do mnie z radością w głosie, mówiąc o swoich sukcesach. Chciałabym umieć sprawić, by zawsze wierzyli w swoje możliwości, byli odważni, mieli własne pasję. By życie było dla NICH pasją i inspiracją. Dla mnie każdy Uczeń jest inspiracją do własnego rozwoju, by znaleźć drogę do Jego wrażliwości, by ją rozwijać. Zależy mi na tym, by moje lekcje języka polskiego pozwoliły Im odszukać zalety, mocne strony, dały skrzydła do dalszej podróży.
Jolanta Bąbel - informatyka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
ks. Marcin Przystawski MSF - religia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Aleksandra Szeszko - matematyka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Irena Zbysińska - matematyka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Andrzej Urbański - matematyka
Jako nauczyciel matematyki podczas pracy na lekcji staram się nauczyć uczniów samodzielnego myślenia, otworzyć ich umysły na rozwiązywanie problemów i oczywiście …przekonać, że matematyka jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia i królową nauk. Aby osiągnąć ten cel stosuję elementy humoru podczas zajęć, mając świadomość, że swobodniejsza atmosfera oparta na akceptacji i życzliwości sprawia, że moi uczniowie nie są spięci ani przerażeni możliwością popełnienia błędu, co sprzyja kreatywnemu myśleniu. Poza tym jestem przekonany, że jeśli współpracy towarzyszy zaufanie i brak lęku, efekty są zdecydowanie lepsze. Nie unikam pracy w grupach, która niesie ze sobą kształcenie umiejętności organizacji pracy i współdziałania w zespole. Szczególnie istotna jest jednak indywidualna praca uczniów, którzy zawsze mogą liczyć na moje wsparcie.